Objednávky s doručením do Vianoc prijímame do pondelka 18. 12. 2017 do 7.00 hod. Na termíny dodania po tomto dátume sa informujte.
Používaním stránok súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby Viac info

FAQ

Aké mám poslať podklady na grafický návrh?
Logo v krivkách
Hľadajte súbory s koncovkou .ai, .eps, .cdr, .pdf.
Ak takýto súbor nemáte, pošlite nám logo ako obrázok vo vysokom rozlíšení. Logo dokážeme prekresliť.

Kvalitné fotografie,
pošlite ich samostatne, neukladajte ich do PowerPoint prezentácií, ani do Wordu a pod. Ak sú fotky veľké a neprejdú cez e-mail, nahrajte ich cez Úschovnu.

Texty a nápisy,
nám pošlite vo Worde, Open Office alebo textovom editore, ktorý používate. Skrátka tak, aby sme ho mohli skopírovať.

Zoznam mien,
ak chcete potláčať reklamné predmety a mať na nich mená, napr. dresy, tričká na teambuilding, hrnčeky s menom a pod., pošlite nám ich v tabuľke Excel alebo Open Office. Každé meno v novom riadku. Pri textile uveďte v tom istom riadku alebo do ďalšieho stĺpca aj veľkosť.

Aká je vaša predstava?

Popíšte čo chcete alebo to nakreslite. Stačí jednoduchý popis, v ktorom uvediete:

  • Čo chcete - chcem logo, fotku, nápis...

  • V akej farbe - ružové, biele, červené (presný odtieň si vyberiete tu)...

  • Kam to chcete - na pravý rukáv, do stredu hrnčeka, z oboch strán, na klip pera…

  • V akej veľkosti - cca 10x10 cm, 5 cm na výšku, maximálne 20 cm na šírku, vo veľkosti A4…

  • Koľko kusov - 1 ks, 50 ks, 100 ks v pravidelných odberoch

Alebo vašu predstavu nakreslite na papier, odfoťte telefónom a pošlite nám ju. Stačí náčrt, nemusíte vedieť pekne kresliť. Na to sme tu my.

Ak si nie ste istí, pošlite nám všetky súbory, ktoré máte. V Lajke si vyberieme tie použiteľné.
Grafiku máme hotovú. Ako poslať tlačové dáta?
Dáta prijímame vo formátoch popísaných nižšie. Pošlite ich na e-mail obchodníka, s ktorým ste v kontakte. Ak sú súbory veľké alebo majú viac ako 5 MB použite na ich odoslanie službu Úschovna. Je zadarmo.

Vektorové grafiky nám posielajte nasledovne

  • Adobe Illustrator do verzie CS5 - ai. alebo .eps

  • Písma preveďte na krivky, prípadne priložte použité písma

  • Priložite naviazané externé súbory, ak ich grafika obsahuje

  • Ak chcete presnú farbu definujte ju z Pantone vzorkovníka

Image title

Rastrové grafiky a bitmapové obrázky nám posielajte nasledovne

  • PSD alebo TIFF -  sú bezstratové (ak je súbor veľký, urobte si kópiu a zlúčte vrstvy do jednej)

  • Formáty JPG uložte v najvyššej kvalite

  • Dodržujte pomer strán a obrázky nedeformujte

  • Nastavte správne rozlíšenie

  • Nastavte farebný režim CMYK alebo sivú škálu (pri ČB tlači)

Image title

V prípade, že podklady pre tlač nebudú dodané podľa vyššie uvedených inštrukcií, podklady vrátime na prepracovanie alebo prípravu grafiky budeme účtovať podľa cenníka.
Logo vo vektoroch/krivkách
Logo vo vektorovom formáte by vám mal dodať grafik, ktorý vám logo navrhol a spracoval. Bežne sa dodáva v grafických formátoch s koncovkou  .ai , .eps, .cdr alebo .pdf

Prečo je potrebné takéto logo?
Pri grafických návrhoch s logom pracujeme, zmenšujeme ho, aj zväčšujeme. Preto je dôležité, aby si pri týchto zmenách zachovalo stále rovnakú kvalitu. Toto je hlavnou výhodou vektorovej grafiky. Nestráca na kvalite.

Keď potrebujeme zmeniť farbu.
Môžete namietať, že presnú farbu máte definovanú. Ale často sa stáva, že tlačíme bielou na farebné hrnčeky. Toto je len jeden z prípadov, kedy je potrebná zmena farby. 

Koľko zaplatím za vektorizáciu loga?
Cenu nájdete v cenníku grafických prác.
Písmo/Fonty v krivkách alebo obrysoch
Každý človek má v počítači nainštalované viaceré typy písma. Hovorí sa im aj “fonty” z anglického font. Niektoré z nich majú všetky počítače spoločné, iné nie. A práve tam vzniká problém. Vy si pripravíte návrh, v ktorom použijete typ písma, ktorý sa vám páči. Uložíte súbor a pošlete nám ho. U nás súbor otvoríme a program nás upozorní, že písmo, ktoré ste použili chýba a grafika, ktorú ste poslali bude na našom počítači iná ako na vašom. Mohlo by sa teda stať, že dostanete niečo iné ako ste čakali. Ale to sa nestane.

Preto je potrebné text previesť do kriviek. Ak tak urobíte zabezpečíte, aby sme vám vytlačili presne to, čo ste nám poslali. Pri akejkoľvek nezrovnalosti grafiku konzultujeme s klientom.

Ako previesť písma do kriviek

Dôležité je, aby ste mali všetky vstvy a objekty odomknuté. Označíte všetky textové objekty alebo použite klávesovú skratku Crtl + A / ⌘ + A. Následne prevediete text do kriviek kliknutím na položky z menu:

V Adobe Illustrator: Menu > Text (Type) > Vytvoriť Obrysy (Create Outlines)
Klávesová skratka je Ctrl+Shift+O pre Apple ⌘+Shift+O

V Corel Draw: Menu > Usporiadať (Arrange) > Previesť na krivky (Converting to Curves)
Klávesová skratka je Ctrl+Q pre Apple ⌘+Q
Prečo Pantone farby?
Vysvetlenie je jednouché. Vy chcete mať logo v jahodovo červenej alebo banánovej žltej, ale aké sú to farby viete iba vy. My si jahodovo červenú predstavujeme možno inak a banánovo žltú tiež. Ak by sme vám logo vytlačili a vám sa farba nepáči, nikdy sa nedopátrame kde sa stala chyba. Keď ten správny odtieň nájdete v Pantone vzorkovníku a napíšete, že jahodová farba je pre vás farba Pantone 185 C vieme obe strany, akým odtieňom budeme tlačiť vaše logo.

Odtieňe farieb na hrnčeky si vyberajte zo vzorkovníka farieb Pantone Solid Coated.
Rozlíšenie obrázka na tlač

Ak máte v grafickom návrhu obrázok mal by mať rozlíšenie 300-600 dpi

Rozlíšenie 72 dpi - vzdialenosť 4 m a viac

Použite, ak sa na tlač pozeráte z diaľky 4 metre a viac. Toto rozlíšenie je vhodné pre billboardy, bigboardy, bannery do exteriéru, vlajky.

Vytvorte si konto

Získate:
  • prehľad o stave objednávky
  • prístup k histórii objednávok

Vytvoriť konto
Prihláste sa do newsletteru
Formulár obsahuje chyby