Rozhodovanie o výbere vhodného darčeka je rovnako ťažké v súkromnej, ako aj v pracovnej sfére. Snažíme sa priniesť vám niekoľko nápadov a faktov na tému výberu reklamných predmetov a uľahčiť tým vaše rozhodovanie. Pri výbere správneho darčekového predmetu je dobré vedieť komu má byť určený. Vytipujte si cieľovú skupinu. Sú to ženy, muži alebo deti, v akom sú veku, aké majú záujmy, žijú v meste alebo na dedine, aký máte rozpočet a koľko kusov potrebujete.
Zvážte aj praktické stránky reklamného predmetu alebo veľkosť potlače. Tričko s decentným logom poteší viac a obdarovaný ho bude nosiť častejšie ako tričko s veľkou reklamou cez celý chrbát. To zvyčajne skončí ako handra na umývanie okien, v lepšom prípade ako nočná košeľa.
Darčekové predmety nevyberáte pre seba, tak myslite na to, čo sa bude páčiť im a nie vám.
Rozdávacie predmety
Cieľom je najnižšia cena, kvalita pri predmetoch na rozdávanie hrá až druhé husle a posudzuje sa až dodatočne. Medzi lacné reklamné predmety patria napríklad:
Cukríky
Balóniky
Kľúčenky so žetónmi
Lacné perá
Nálepky
Kalendáriky
Luxusné darčeky
Vo väčšine prípadov ide o darčeky pre manažérov, ale zastúpené sú tu aj predmety vhodné ako hlavné ceny či hodnotné výhry v spotrebiteľských súťažiach.
Značkové perá Parker
Vreckové nožíky Victorinox
Grily
Batohy
Softshellové bundy
Piknikové koše
Firemné darčeky
Najčastejším dôvodom prečo firmy objednávajú reklamné predmety je poďakovanie za spoluprácu v uplynulom roku. Inými slovami, ide o vianočné darčeky pre zákazníkov alebo zamestnancov. Sezóna vrcholí týždeň pred sviatkami. V čase vianočných a koncoročných večierkov. Ďalšími príležitosťami sú výstavy a prezentácie, oslava výročia či otvorenie novej prevádzky.
Pre zákazníkov
Vyberajte predmety, ktoré sa hodia pre všetkých, mužov aj ženy bez ohľadu na vek a váhu, ktoré využije naozaj každý. Napríklad hrnčeky, dáždniky, kalendáre - stolové alebo nástenné.
Pre manažérov
Hľadajte medzi exkluzívnejším tovarom. Manažér má už väčšie nároky ako bežný zamestnanec. Za úvahu stojí možnosť osobného venovania. Pohľadajte medzi značkovými perami, aktovkami, peňaženkami, luxusnými osuškami.
Pre zamestnancov
Poznáte ich, takže bez problémov skombinujete do objednávky dámske aj pánske oblečenie v potrebných veľkostiach. Ďalej sa inšpirujte v potrebách do domácnosti alebo na voľný čas.
Pre mužov
Sú večnými deťmi, takže skúste pre nich vybrať otváracie nože, baterky, sady náradia alebo autopríslušenstvo. Vedľa nestúpite ani pri erotických kalendároch. Pre gurmánov a “vínkarov” máme sady na víno či náradie na grilovanie.
Pre ženy
Nezabúdajte, že dámy sa chcú páčiť a ich teritóriom je kúpeľňa. Určite nebudú zlým výberom sady do kúpeľa, relaxačné sady a kozmetika, zrkadielka, manikúry.. Extra kategóriou sú mamičky, ktoré potešíte darčekmi pre ich deti.
Pre deti
Deťom spravíte radosť aj úplnou drobnosťou. Napríklad obyčajnou samolepkou s pekným obrázkom.Pozrite si aj detské tričká, dáždniky, lopty, plyšové kľúčenky, hračky, pastelky, perá pre deti.
Zopár faktov o reklamných predmetoch
V objednávkach firiem najviac dominujú reklamné predmety z kategórie písacích potrieb. Ďalej sú to kancelárske potreby a prvú trojku uzatvárajú kalendáre. Z toho 60 % tvoria darčeky z katalógového predaja a zvyšných 40 % je vyrobených na mieru.
Určené sú pre 4 hlavné kategórie:
B2B - Obchodní partneri a zákazníci
B2C - Koneční spotrebitelia a zákazníci
Zamestnanci
Dodávatelia
Využívajú sa k rôznym účelom a príležitostiam. Najmä ako “príbalové” darčeky k produktom, k výročiam firiem a obcí, ako motivačné darčeky, na sponzoring, do spotrebiteľských súťaží, ale aj do vernostných programov.